Lunchmöte -- Situationen i Mutomo

torsdag 16 februari 2023 12:00-13:00, Borgen Restaurang och Festsalar, Orphei Drängars Plats 1, 75311 Uppsala, Sverige
Talare:

Sten Kvarfordh och Peter Eklund

Organisatörer:
  • Sune Lindh

Sten Kvarfordh (till höger) är tandläkare och kom för ca 20 år sedan till samhället Mutomo i Kenya inom ramen för Rotarys läkarbank. Efter hand kom Rotarys engagemang i Mutomo att utvidgas från de rent medicinska delarna och fokuserar nu på att inom ramen för den ideella föreningen ”Sweden – Mutomo Projects International NGO” trygga vattenförsörjningen men arbetar även med t.ex. familjeplanering och mikrokrediter. Peter Eklund (till vänster) är civilingenjör och har varit verksam som konsult. Han är nu ordförande i Mutomoföreningen efter Sten Kvarfordh. Båda har nyligen besökt Mutomo.

Registrering

Tidsfristen för registrering har passerat