19 mars 2024

Mingel, Frukost & Föredrag kl 7:15-08:30

Plats: Ängby Kyrkas nya lokaler, Kyrkbacken 9, Bromma, Tbana Islandstorget, gratis parkering med p-skiva

Fredag 22/3 Uppskjuten-Efter spacad frukost berättar Hugo Wijk om att se Marcus Wandt skjutas ut i rymden och varför vi måste dit för att förstå oss själva Hugo Wijk började studera farkostteknik på KTH med drömmen om att jobba med rymden. Efter flera års deltagande och engagemang i ungdomsförbundet Astronomisk Ungdom förverkligades drömmarna plötsligt i förtid, när studierna pausades för heltidsarbete i förbundet.

Nu 22 år gammal drömmer han tillsammans med tusentals andra unga i Sverige om en ljusare framtid här på vår jord och i hela universum. Han berättar om hur detta i början av året först landade honom i Florida för att bevittna Marcus Wandts resa till rymdstationen. Och bara några veckor senare fick han se Astronomisk Ungdoms egna rymdexperiment AURORE-2 flyga till rymden, ett projekt han lett tillsammans med barn och unga i alla åldrar. Han ska också göra sitt bästa för att svara på alla era frågor om rymden, som hur man landar en raket, eller när vi landar på Mars!

Fredag 29/3 Långfredagen firas utan Rotaryfrukost

Bjud gärna in gäster till våra frukostmöten

Vi vill ju gärna ha flera medlemmar, så bjud gärna med gäster till frukosten så att de själva får uppleva en frukost med Sveriges kanske trevligaste Rotaryklubb.

NYHET PÅ HEMSIDAN:

Längst upp till höger finns gul ruta där det står DONERA TILL KLUBBEN.

Klicka på länken – här kan du swisha till klubben och pengarna går direkt till det ändamål du har valt.  Så även om du inte kan komma på fredagsmötet så kan du ändå bidra med en gåva.

KLIMATET:

På sedvanligt sätt får ni också ett klimattips till frukost på fredag!

Vi ses på fredag!

Välkomna